Marketplace offers you 5 different types of ads which you can select during ad posting or reposting. It is not possible to switch between different ad types while it is live. Available types are:
In order to participate in any auction first you need to register an account. Once you have an account visit any auction and in the sidebar you will notice bidding box.
Bellow input for bid value you will see what is the minimum value you must place. Once the auction is finished and if you’ve won it you will receive confirmation mail.
List of all auctions in which you are or have been participated in is displayed on your profile under Auctions.
In order to promote your ads first you must navigate to your submitted ads and from the action menu select last option. It will open modal with list of all available promotions on market as well as your currently active promotions for the particular ad.
List of available promotions are:
Bump Up Ad ( this will update creation date while expire time remains and can be used only once per ad )
Highlight Ad ( this will make your ad stand out from others in listing )
Top Ad ( make your add in the first XX positions of listing as well as in it’s regualr listing position )
Urgent Ad ( display urgent ribon on ad box )
Home Map Ad ( have your ad appear on landing page )
With an exception of Bump Up promotion all of them can have multiple packages available.
Once you have selected promotion type and period you can proceed to payment screen. Once the payment is cleared your promotion will be active. Promotion starts from the time when payment is cleared and not from time the promotion is requested.
Dal form di creazione dell’annuncio puoi selezionare la posizione generale del tuo articolo che metti in vendita, oppure puoi selezionare la posizione sulla mappa per essere più preciso.
Inoltre, puoi usare le coordinate manuali inserendo latitudine o longitudine oppure usare la geolocalizzazione, in modo che gli utenti che effettuano una ricerca per posizione troveranno il tuo annuncio più facilmente.
Per la tua privacy puoi evitare di inserire l’indirizzo dettagliato, ma puoi semplicemente inserire il CAP, la tua città o solamente la provincia. La posizione esatta potrai fornirla privatamente al momento della conclusione della compravendita tramite messaggistica.
Per tutelare la privacy dei nostri utenti, il numero di telefono non è obbligatorio e non verrà mostrato nella pagina dell’annuncio e nemmeno nella pagina del profilo dell’utente.
Se desideri avviare una conversazione con un venditore lo puoi fare tramite il nostro servizio di messaggistica istantanea.
Innanzitutto crea prima un account e, una volta effettuato l’accesso, vai in un qualsiasi annuncio e noterai il pulsante “Messaggio” che una volta cliccato avvierà una sessione di chat. Lo storico delle tue conversazioni con i vari utenti è disponibile nel menu utente alla sezione “Messaggi“.
Lasciamo totalmente all’utente / venditore la decisione finale se condividere o meno il proprio numero di telefono tramite i nostri servizi o al di fuori della nostra piattaforma, in modo da poter concludere il proprio affare.
There are two types of reviews – buyer and seller. First step is to register on our marketplace. Next you need to send a message to a seller. Once the seller responds to your message you will be able to review seller and in the same time seller will be able to review you.
When users visit your profile they will be able to see your overall review , complete list of your reviews and to filter them by type.
Once you post review it can not be changed. Also seller and you have option to respond to review.
Se hai trovato un annuncio che desideri tener d’occhio, oppure visitare o contattare il venditore in un secondo momento, puoi aggiungerlo come preferito cliccando sulla relativa icona e verrà salvato nelle “Raccolte” dei tuoi annunci preferiti a cui puoi accedere dalla dashboard del tuo profilo.
Puoi creare diverse raccolte in base alla tipologia o categoria o semplicemente in base alle tue esigenze.
Se ritieni che l’annuncio stia infrangendo alcune regole della piattaforma, puoi segnalarlo direttamente dalla pagina dell’annuncio facendo clic sul pulsante “Segnala” e selezionando il motivo dettagliato.
L’annuncio rimarrà attivo finché l’amministratore non lo esaminerà e ne valuterà l’eliminazione o la modifica dello stesso.